Friday 9 November 2012

End Time ..

           Assalamualaikum /////


 Alhamdulillah , setelah lama aku mengharungi kehidupan di sekolah akhirnya tamat juga riwayatnya.. tapi ni baru form 1 .. belum lagi form2 > 5 ... tak pe .. Allah kan ada dengan kita .. kita hanya mampu berdoa sahaja .. okeyyy ! hari ni last day aku jadi pelajar form  1 di SMK BAGAN TERAP.. last day ni mmg best sangat

1)  buat kerja amal = cikgu disiplin sekolah aku iatu Cikgu Shukor a.k.a cikgu math aku mengarahkan kepada kami untuk membersihkan satu kelas je .. tapi disebabkan pelajar - pelajar 1 KAA mmg rajin sangat .. kitorang buat 4 kelas .. amacam ? ada bran ? ..

2) dengar Cikgu Shukor punya cerita = cerita Cikgu Shukor sewaktu kecil memang sangat menyedihkan ... time tu juga aku jadi  'budak hingusan'. memang meyedihkan .. cikgu cakap dalam hidup ni mesti sentiasa sentiasa dengan ilmu .. tanpa ilmu kita tak boleh hidup .. betul x? ya,semestinya memang betul...kalau tak ada ilmu macam mana kita nak pakai baju .. betul x ? pastu , cikgu cakap pasal kehidupan di kubur .. YA ALLAH .. memang sungguh menakutkan .. time dalam kubur nanti kita akan ditanya dengan beberapa soalan .. soalannya apa ? aku pun tak tahu .. mungkin soalan yang berkaitan dengan kehidupan asas .. kalau korang dengar pasal kehidupan kat kubur .. menaik bulu roma ko ... pastu cikgu cakap kita tak boleh melengahkan solat sebb nya ... entahlah ..  then cikgu cakap akibatnya nanti badan kita terbakar.. YA ALLAH .. aku tak sanggup nak harungi semua dugaan ini sebab aku adalah seorang yang selalu melengahkan solat.. aku harap sifat aku yang suka melengahkn solat tu dihindarkan lah .. AMIN...






No comments:

Post a Comment